9 augusti 2013

Fyra bra filmer

Jag såg två väldigt bra filmer nyss och två för några dagar sen, som jag faktiskt inte har sett förut. A walk to remember var helt underbar, jag förstår inte varför jag inte har sett den tidigare och jag tänker absolut se den igen.

A walk to remember: Landon Carter (Shane West) hamnar i trubbel och måste göra samhällstjänst, där träffar han Jamie Sullivan (Mandy Moore). Han är populär och hon är skolans tönt, men det hindrar inte honom från att falla för henne.

10 things I hate about you: Bianca (Larisa Oleynik) får inte dejta någon förrän hennes kill hatande storasyster Kat (Julia Stiles) gör det. En kille på skolan som gillar Bianca måste därför få någon att vilja dejta Kat.

Ego: För Sebastian handlar allt om utseende, festande och sig själv. Han är med om en olycka som gör att han förlorar synen, vilket gör att han blir sur på alla, tills han träffar Mia...

She's all that: Zack Siler (Freddie Prinze Jr.) slår vad om att han kan göra Laney Boggs (Rachael Leigh Cook) till skolbalens drottning. Hon har ganska fula kläder, ofixat hår och glasögon och hon är intresserad av konst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar